Premiärhelg

I fredags var det premiär och öppning av världens modernaste IKEA-varuhus här i rötternas Älmhult.
Jag har följt bygger löpande varje vecka på mina helgpromenader.

I måndags fick jag vara med på "soft opening" och gå en runda i nya varuhuset utan att handla, tack vare att jag är anställd på varuhuset.

I fredags var det så dags för öppning av varuhus nr 268!
Isabelle MacAllister var invigningstalare och efter att den traditionsenliga stocken var avsågad öppnades dörrarna in till det nya, stora, fina varuhuset.

Jag köpte mig ett speciellt bord; LÖVBACKEN, en ny upplaga av den första produkt som packades och levererades i ett platt paket för en herrans massa år sedan.
Bordet ska förbli ouppackat hos mig, det ska sparas till eftervärlden till minne av denna speciella dag.

Bild från varuhuset, invigningsdagen ca kl 7 på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback