Väl förberedd söndag

Första söndagen i mars är en av de mysigaste. Jag har så länge jag kan minnas suttit/legat i soffan framför TVn denna söndag, redan tidigt på morgonen för att njuta av starten av Vasaloppet i Berga by, Sälen.

Sändningarna utvecklas hela tiden och man får se och uppleva mer för varje år. Under gårdagens promenad i solskenet lysande jag på sportradion och där var det också mycket Vasalopps-snack, så jag känner mig väl förberedd.

Vintersäsongen 1993 jobbade jag i blomsteraffären i Sälen och hade då möjligheten att följa Vasaloppet live.

Vi var uppe tidigt, och stod vid vägövergången vid starten, körde vidare utmed spåret och stannade till i Mångsbodarna, evertsberg och Oxberg innan vi var framme i Mora.
En toppendag!

Idag ser det ut att bli en lika fin dag för de som åker "i fäders spår för framtids segrar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback