Speciella skor

Ibland stöter man på aktiviteter där man ska använda speciella skor.

Konståkning är en aktivitet som jag utövade i ca 15 år där skorna är väldigt speciella och verkligen viktiga.

För någon månad sedan gjorde vi en klassaktivitet med mellanbarnets klass.
Vi var och spelade bowling i grannkommunen - ja  vi har faktiskt ingen bowlinghall här hos oss.
Men vi saknar det.
Av någon anledning måste man också ha speciella skor när man spelar bowling.
De ser hyffsat vanliga ut, men de känns annorlunda och luktar speciellt.
Jag vet att just denna skon har 22 år på nacken - inte konstigt att den luktar....

När jag praktiserade hos en snickare under min gymnasieutbildning var jag med och byggde upp bowlinghallen. Jag skruvade lister, satte upp krokar, toainredning, mm. Som avslutning fick vi vara med på invigningen, och då var de här skorna helt nya. Det var 22 år sedan.


egen bild


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback