Virkad vårmössa

Hittade bomullsgarn i en kasse, som jag minns jag stickade tröjor av till barnen då de var mindre. Nu är det virkning som gäller och därmed testade jag att virka en mössa i dubbelt garn.

Jag använde mig av virknål 4,5 och la upp 6 lm, sm till en ring, därefter virkade jag 10fm runt om. Nästa varv ökade jag genom att göra en extra fm i varannan maska, och varvet därpå i var 3e maska osv. Efter ca 8 varv fortsatte jag att virka utan att öka något förrän i varv 14 då ökade jag ca 5 maskor under följande 5 varv, därefter virkade jag resten av mössan utan att öka.

Det är bra att ha ett barn/en modell att prova mössan på under tiden man virkar....


På knoppen av den rosa/röda mössan har jag sytt fast några virkade vår-blommor.

LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: sara

Hej!

Jag vann en almenacka ifrån dej på julafton ifrån fröken köks blogg.

Har skickat 3 mejl till dej men inget svar, har du fått dem?

För jag har inte fått någon almenacka :(

MVH Sara

Postat av: malin - tjusigt

Nu har jag fått mail, skickar vinsten till dig idag!

2011-01-25 @ 13:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback