Träning = Sött

Jag funderar varje år direkt efter nyår extra mycket på att jag borde minska ner på intaget av alltför söta matavaror - typ godis. Men jag har svårt för att låta bli det söta.

Nu läste jag hos
kitchenbloom att Lina har, tillsammans med sina vänner, bestämt att det blir inget sött på 10 hela veckor. Inspirerande - och lagom långt! Som hon skriver hinner man då klara av detta innan påsken tar vid, och det är kanske den bästa tiden på året att göra ett 10 veckors uppehåll.

Jag har funderat ut en variant som skulle kunna funka för mig, och som ger mig dubbel effekt. OM jag ska äta sött ska jag ha tränat INNAN jag äter det söta. Det gör att jag antagligen kommer att träna mer än jag gjort.


Illustration : Malin - tjusigt
Igår sprang jag en runda medan äldsta dottern var på badminton-träning, och när jag sedan skulle köpa bröd och mjölk, kom det med lite godis hem. Då var jag väl värd det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback