Snön faller

Just nu har det börjat snöa hos oss i södra småland, och man har utlovat ca 10cm snö. Härligt, för det behöver fyllas på i skidspåret och pulkabacken.

Jag fyndade ett par gamla skidor på loppis i somras. Jag var där precis när de skulle stänga, och containerbilen som skulle ta hand om "skräpet" kom samtidigt som vi. Personalen hade fullt sjå att hjälpa chauffören att backa rätt... och ingen ville ta betalt av mig. Vilket innebar att skidorna kostade (nästan) ingenting. För säkerhets skull fanns det ett par stavar extra (har sett på vasaloppet att det ibland händer olyckor och att det är bra med en stav extra;))



Nu står skidorna redo vid ytterdörren och kanske är de mest för dekoration, men mina "riktiga" skidor som jag åkt tjejvasan med tidigare får nog lufta sig i morgon. Det är härligt att åka skidor - har jag för mig, för det var länge sedan det blev på riktigt.




Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Malin-tjusigt;

Hoppas det! : ) Tack för dina fina tips. :) Har faktiskt tänkt att göra rutorna lite större, 20x20 iaf. : ) Sen är det ju jättefint att göra olika storlekar, lite oregelbundet med. : ) Men jag tror jag kör på vanligt vis nu första gången. : ) Kanske man kan exprimentera mer en annan gång!?

Håll tummarna att det blir bra. Det är ju första gången jag gör ett och jag är ju inget syproffs precis. : )



Ha det så bra!



Vilken rolig detalj med skidorna!! :)

2010-01-05 @ 17:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback