Mycket gjort

Nu är snart denna härliga januarihelg till ända.
Igår var det helt bedårande vackert väder, jag och de äldsta barnen tillbringade lång tid i skidspåret. De som tränade inför vasaloppet körde förbi oss flera gånger. Men vi var lika glada varje gång vi fick hoppa "ur spår", ibland gick det bra, men ibland blev det en liten rova. Vad vi skrattade! Mera sådant detta året.

Kvällen bjöd på traditionsenlig
nyårsrevy med lokala skådespelare. De är verkligen duktiga, kläder, musik, sång och dans har verkligen blivit proffsigt. Men jag saknade en hel del skämt som brukar komma. Min favorit var Gulli med spikmattan.

bild lånad från www.cabarelinne.se


Söndagsmorgnarna är bland de bästa. Jag går oftast upp kl 8 för att sätta på mig mp3 och knappa in radions P4 med Mannheimer och Tengby, sedan lyssnar jag på det tills det tar slut (10.45). Inga problem att plocka undan, tvätta, eller ta en promenad etc med det sällskapet. Programmet blir inte lika bra om man har radion stående i köket och springer fram och tillbaka och bara hör vissa delar. Nej, lyssna med hörlurarna eller om du är på resa, i bilen - då blir det som bäst. Jag har lite svårt att precisera vad det är jag gillar, men det är nog helheten, med deras "kollar", härlig musik (mycket 80-90-tal), och vardagligt snack.

I eftermiddag har vi varit hos bekanta och grillat och haft vinteraktiviteter på deras lilla sjö, det var blåsigt, mycket blåsigt, men korv och varm choklad satt fint.

Väl hemma har jag fortsatt att lägga ut fler auktioner på tradera. Det finns fynd att göra både på alias mmej och tjusigt.nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback