Inspirationsresa

Igår var jag uppe tidigt och tog första morgontåget till Stockholm, framme strax innan 10 på Formex.
Det skulle bli en dag då jag skulle fokusera på det jag bestämt sedan tidigare och kolla in några nya utställare.

Jag började i C-hallen (som jag alltid brukar avsluta med) och jag hittade flera härliga utställare. Dessutom var ju en del uppdukad till
Den officiella Bröllopsserien, som ska pryda kronprinsessan Victorias bröllop med Daniel Westling senare i år. Mycket vackert, men jag är förvånad att det går så mycket i ljusblått - inget rosa alls....

Det fick bli en medhavd rullemacka på stående fot till lunch, medan jag promenerade mellan C - och B-hallen. Det räckte gott. Jag hittade mycket nyheter, och bland dem en gammal bekant till mig Harrys Hardware. Marianne som står bakom företaget jobbade jag tillsammans med för ett antal år sedan, då jag assisterade henne som inredare till det stora möbelföretagets katalog. Kul och annorlunda monter. Tyvärr var inte Marianne på plats då jag gick förbi.

En sväng inom A-hallen där det var mycket blommor och barn leverantörer. Jag stannade till vid några för att kika lite extra, men fortsatte sedan tillbaka till C-hallen, där jag lade lite beställningar (som ni får se längre fram) innan jag åkte tillbaka inåt stan.

bild: min formex kasse fylld med kataloger och broschyrer

Efter illamående på uppresan, var jag i behov att uppsöka ett apotek för att inhandla åksjuktabletter till hemresan. Då passade jag på att besöka lite varuhus också. Jag var riktigt tung i armarna när jag sedan satte mig på tåget hemåt igen.

En härlig dag med massor av inspiration, som jag gärna gör om igen.


Kommentarer
Postat av: Betina

Fin blogg! :)

Postat av: Camilla

Åhh.. tack för din kommentar i bloggen :D Tror aldrig jag har kikat in här tidigare.. Så det var himla kul att få uppsöka ngt nyttm dessutom såg jag att du har fler bloggar.. Gött :P

Här kikar jag in igen!! :D

2010-01-24 @ 17:34:35
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback