IKEA på hemmaplan

Nästa vecka börjar yngsta dottern skolan och för att hon ska känna sig stor och riktigt motiverad (som om hon inte redan var hur peppad som helst) gjorde vi om i hennes rum i helgen.

Barnköket kommer att säljas på loppis på lördag, eller blocket i nästa vecka, bokhyllorna BILLY flyttades till andra väggen.....



... och då fick vi in skrivbord
VIKA AMON 200x60cm, hurts VIKA ALEX och hyllor.

Hyllorna är gjorda av fyndade hyllplan EKBY VIKTOR, och konsoler EKBY KÅNNA. Därunder har jag satt upp gardinstången IRJA (12kr) med gardinöglor RIKTIG där man kan hänga upp viktiga och/eller fina saker.
På skrivbordet står KALAS skålar och muggar att samla småsaker i - härliga färgklickar.

Stolen JULES hittade jag på fyndavdelningen i vintras, i 2 olika omgångar, jag betalde bara 49kr för den.
Lampan är lika den jag hade på mitt flickrum, och jag hittade den på Second Hand i somras. LYCKA. Denna har till och med bättre fjädrar än jag minns att min hade på slutet.

Rullgardinen har jag dubbelsytt av två olika tyger ur serien BARNSLIG.



Tänk vilken tur att vi har IKEA på hemmaplan!


Kommentarer
Postat av: malin -tjusigt

köket såldes på loppisen, så jag behövde inte lägga ut det på blocket.

2010-08-26 @ 08:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback