Mellanrum

Vi har tidigare haft ett par olika sovrum i huset, men sedan i höstas har jag och mannen fått ta ett "mellanrum" som man går i genom till två av döttrarnas rum - det funkar, vi är ju bara där när vi sover ändå.

När vi gjorde om det stora sovrummet till två mindre sovrum för ca 3 år sedan (så de två yngsta skulle få vars ett rum) målades väggarna i en varm vit ton (NCS 0502-R) med dragning åt det rosa hållet, istället för den klassiska Stockholmsvita (NCS 0502-Y). Jag är mycket nöjd med resultatet, men barnen vill hellre ha rosa eller röda väggar, men än så länge står mitt beslut fast.

Vi har fått knö in sängen in till fönstret, så jag får krypa dit via fotänden, men det funkar.
Som huvudgavel har jag klätt en spånskiva med ett sovtäcke och häftat fast en bit tyg - enkelt och lätt.
Ovanför huvudgaveln har jag skruvat upp två STRIPA tavelhylla (IKEA) i björk. Perfekt för böcker, glasögon och nässpray....



Dottern hann inte krypa ur bild... men färgen på hennes leggings, cerise, är den som nu
är accentfärg i rummet.

I somras ville jag ha in mer färg, och jag trivs bra i varma färger som gult, rosa, och rött i olika nyanser.
Så fick det bli!

En fransgardin som blivit över, en stuvbit i enfärgat ceris, barnens påslakan, och en nysydd kudde av metervaran IKEA Stockholm BLAD i ceris/gult. Ny lampskärm och blommor.
Billigt, enkelt och ett helt annat rum!



Vad tycks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback