Hög feber

Sedan lunch i går har äldsta dottern haft feber, hög feber.
Hon skakade och frös under måltiden, och strax därefter hade hon 39,3.
Senare på eftermiddagen/kvällen hade febern gått ner en tiondel..

Kära L har fått Alvedon som smälter i munnen efter rekommendationer på paketet, men ändå håller febern i sig.
Hon sov i princip hela eftermiddagen/kvällen i går i soffan.

I morse hade hon 39,7 - det känns VÄLDIGT mycket på morgonen.
Jag ringde till Sjukvårdsrådgivningen, och bad om deras rekommendationer för att få i sig bra febernedsättande som hjälper. Om en stund öppnar Apoteket, och då kommer jag att åka dit och köpa FLYTANDE IPREN, och hoppas att det hjälper.

Föruotm febern klagar hon på ont i halsen och magen. Det är väl inte S---influensan??

Det är svårt att koncentrera sig på det man egentligen ska göra idag...


Kommentarer
Postat av: Matilda

nämen fy, låter inte som någon höjdare! hoppas febern går ner!



sv: tack ska du ha!

Postat av: Anonym

Kramar till sjuklingen, krya på dig. Symtomerna känner jag igen från andra som trillat dit på skolan och fritids... så ngn s-sjuka tror jag inte du behöver vara rädd för

2009-10-29 @ 23:14:20
Postat av: malin - tjusigt

Det var halsfluss, vi har fått penicillin, och hoppas att det hjälper.

2009-10-30 @ 14:09:13
Postat av: Malin Inspiration & design

Stackars tjejen! Hoppas hon mår bättre nu.

Man blir orolig när de är sjuka i dessa tider när

den lojja svininfluensan härjar. :( Sen tycker man så synd om de stackarna när de är sjuka.



Ha en trevlig kväll!



2009-10-31 @ 17:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback