Lite sliten

Idag känner jag mig sliten, det straffar sig att vara uppe i ottan och jobba - speciellt när man inte är van vid det.
Helgen har verkligen varit produktiv, och jag har hunnit med mycket.

Idag är barnen tillbaka i skolan igen, efter ett höstlov med blandad kompott av; skridskoåkning, TV-tittande, lek med kompisar, övernattning, hög feber, halsfluss, kamp att ta mediciner, syskonbråk, kalas, mm.

Det är kanske därför jag känner mig sliten, jag kan koppla av lite från mammarollen nu under dagen.

Samtidigt har jag flera punkter på min lista som ska klaras av i början av veckan; sy fler vetekuddar, gjuta fler betongljusstakar, packa många filthjärtan, betala räkningar, bokföring/momsinbetalning, rita, skriva ansökningshandling till ett EUprojekt jag har har på gång, skicka ut protokoll, fixa rekvisita till Huseby, mm.

Vad ska man göra först? sådant som känns jobbigt/tar tid eller det som är enkelt avklarat?? Hur gör du?

Jag ligger också rejält efter med tvätten.... och rens i barnens klädskåp, idag provade mellandottern en tröja som var 10cm för kort i ärmarna. Hur har den fått ligga kvar i skåpet ända tills nu??


Nedan ser du en av mössorna jag sydde i helgen, som jag ska ta med till Huseby.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback