Meningen

Nu har jag varit igång med min löpträning ett tag, och jag märker att det ger resultat, och det är befriande skönt att rensa bort dåliga tankar samtidigt.

I tisdags var jag ute igen, och tillsammans med tjejjen som ringer och frågar mig om jag ska med....det är guld värt! Jag har lätt för att prioritera annat - giftet har inte blivit så starkt att jag måste ha det - än. Men det känns bra att jag hänger med, trots att jag inte sprungit på 14 dagar (pga annat jobb och Huseby). Kanske är jag så lättränad som hon menar.
Vad skulle hända om jag tränade lite extra? Jag tror jag vet svaret!

Mitt mål är Göteborgsvarvet 2010, och under en speciell tid (som jag behåller för mig själv).

För att det ska gå ännu lättare att ta sig dit har jag nu också börjat med att byta ut lunchen mot Herbalife, och det ger redan resultat. Om jag blev rätt några kilo lättare, skulle jag ju orka ännu bättre. Det har redan visat resultat, både i byxlinningen och på vågen.
Jag har alltid hävdat att jag inte tror på att dricka sig smal, men nu känner jag att jag vill testa detta för att få en kick, att bli motiverad att fortsätta BLI BÄTTRE.

Livet går ju ut på att man ska lära sig nya saker, och bli bättre på de saker man redan kan, eller hur?
Så säger vi i alla fall till barnen när de kämpar med sina läxor...

Igår och i dag har jag gjort en annan sak som livet går ut på;
att vara en bättre medmänniska, min ena svägerska har halsfluss och hög feber, samtidigt ska hon ta hand om sin 1,5 åriga dotter. Jag vet själv, när jag varit sjuk, att man inte alls är intresserad av att ta hand om sitt barn då, man vill bara rå om sig själv.
Gårdagen tillbringade brorsdottern hemma hos oss, och fick leka med kusinen - en lyckoförmiddag för båda. Idag har jag varit hemma hos dem och avlastat på förmiddagen. Det känns bra att hjälpa till på ett så enkelt sätt.

Så trots att dagarna nu är helgrå utomhus kan man göra dagen ljus för sig själv och kanske även för någon annan!




egen illustration


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mycket uppskattad hjälp var det :)

Både för mig som fick vila lite extra och dottern som fick ha lite roligt oxå.

Tusen tack!

2009-11-19 @ 14:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback