Imponerad

Jag blir allt imponerad av mig själv! Härligt!
Inte en enda gång har jag sprungit hela min 4km runda tidigare under våren, men i torsdags orkade jag (nästan) med
klubbmästerskapet på 6km, och igår trängdes jag kring Växjösjön och Vårrusets 5km där. Jag hade sällskap, nästan hela vägen, av U som lockade dit mig. Inte en enda gång kände jag att jag behövde gå. Synd bara att kvinnorna bredvid inte inser sina begränsningar och tar hänsyn. Om man ställer sig i startgruppen för att springa fort, tycker jag att man bör vara utrustad med springkläder!! och inte ryggsäck och paraply ? Vad tycker du?


bild: Vårrusets logga, hämtad från
www.vårruset.se


Vi fick i alla fall vår picknic-kasse och hade en trevlig stund i gröngräset. Dessutom delade jag ut lite vykort om min webbshop www.tjusigt.nu i ett flertal picknic-kassar.
Vid min möhippa förra året lärde jag mig att om man inte har pengar kan man byta till sig saker man vill ha. Det praktiserade jag igår.
Såg att de sålde snygga drickaflaskor för 5kronor vid målområdet, tyvärr hade jag inga pengar med mig, utan jag gick fram till tjejen i tältet.... "Jag har tyvärr inga pengar med mig, men skulle vi kunna byta, du kan få något ur sponsorpåsen (banan, tranbärsjuice, binda, myggmedel, olivolja, etc) och jag får en flaska av dig. Tjejjen bara log och stoppade ner en flaska i min påse. Voilá! Tackar för det!!
10 minuter senar gjorde U lika dant! Hon lyckades också.

Tyvärr avslutades kvällen med en rejäl regnskur mitt i fikan, men jag kanske återvänder igen nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback