Överbliven tapet...

Jag såg på bloggen hundrakvadrat att hon dekorerat brickor av tapet. Tänk att använda sig av överbliven tapet eller tapetprover och tapetsera en bricka. Genialt - och personligt!
Det blir att leta efter brickor på second hand eller loppis framöver.

ur bloggen www.hundrakvadrat.blogg.se:

Tapetserade brickor

Idag har jag pysslat lite med att fixa till två enkla brickor. Jag har tapetserat två små brickor med tapetprover och sedan lagt på ett par lager lack. Vips så har man fått snygga och personliga brickor! Om ni testar att göra det själva så var noga med att få ner tapeten i hörnen, och lägg gärna på någon tyngd.



bild: lånad av www.hundrakvadrat.blogg.se


Vad kan man mer göra med överbliven tapet eller tapetprover?
Jag tänkte mig att man kanske kan göra kort, eller rama in tapeter till en snygg tavla.

Några fler bra förslag??

I bland kan man ha tur och få gamla tapetkataloger från färghandeln. LUCKY ME!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Såg en gång i en tidning att dom gjorde fina presentpåsar till vinflaskor mm med tapeter. Dom blev jätte snygga..

2009-03-28 @ 07:05:15
Postat av: malin

Presentpåsar - det ska jag testa.

Yngsta dottern fick några fina, när hon fyllde år, jag skulle kunna använda mig av mallen där.



Tack för tipset!

2009-03-28 @ 10:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback