Vi flyttar ut

Det blev tyvärr inga nya köksmöbler i helgen, jag får tänka om lite.
Konstaterade att den vita färgen skavts av redan i butiken.... då kommer den ju att skavas av än mer i dagligt bruk.

I stället flyttar vi ut till vår uteplats på baksidan, där jag gjort lite hemtrevligt.
Segelduken som legat i källaren i flera år, är äntligen uppsatt.
Hittade hyllplan och konsoler på IKEA, som passade bra i färg.
Tavlan väntade på mig i fyndhörnan färdiginramad och klar,
ljuslyktorna GALEJ med gröna värmeljus, microugnslock att använda som skål.
De fina vita vaserna med olika struktur hittar man också på IKEA.

Betongljusstakarna har jag gjutit själv, av mjölkkartonger, och använt små ljuskoppar
av glas högst upp, för att värmeljusen lätt ska bytas ut och stå stadigt.
De står på en härligt somrig vaxduk med röda, mogna jordgubbar.



bild: privat från vår uteplats på baksidan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback