Mer gula textilier

Igår, på min födelsedag, var vi på IKEA och åt kvällsmat - billigt och gott.

Då vi gick förbi textilavdelningen såg jag lite nya textilier till min stora glädje.
Metervaran SOFIA som funnits i bredrandiga speciella färgkombinationer tidigare,
har nu kommit in både i bred- och smalrandigt i härligt klara färger (gul, grön, röd, svart, marn) i kombination med vitt.
Supertjusiga!

Dessutom såg jag en textil i min favoritfärg (för tillfället) gul med ett mönster som mätte ca 1m i diameter. Kommer tyvärr inte ihåg namnet, men den fanns både i gul bottenfärg och mörk grå botten.
De kommer att vara kanonfina som tygvepor, att klä väggar med (istället för att tapetsera), draperier, stora kuddar, tygtavlor etc.
Uppdat: ena dottern kom ihåg namnet KAJSASTINA på det nya härliga tyget med spröt

Tyvärr höll de nya tygerna redan på att ta slut, men jag noterade att man nu gjort att varje metervara har ett UNIKT artikelnummer, och man behöver då inte vänta till hela kollektionen är slutsåld innan favoriten tas in till varuhuset igen.

Hoppas ni hinner se dem live i sommar!



bild: egen

De randiga SOFIA tygerna blir kuddfodral, och det härliga mönstrade KAJSASTINA blir nog en tygtavla.


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration&design

Hej Malin! TACK för tipset om tygerna! :) Jag har sett de randiga men inte det mönstrade. Och det GILLAR jag!! Massor! :) Kommer nog slå till på sånt. :)



Kram & ha en fin dag!! :)

2009-07-23 @ 10:35:44
Postat av: katarina

Snygga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback