Vi sov gott...lite för länge

I går morse, i fredags, skulle barnen och jag gå upp kl 06.20 för att hinna bli klara till skola och dagis. Konstigt nog vaknade jag och alla 3 barnen kl 06.07..... Vi sov alla i samma dubbelsäng, eftersom maken är på skidresa med några kompisar. Vi började prata och hade lite mysigt i väntan på att klockan skulle ringa, då jag såg på makens klocka att den blivit 6.23 utan att min klocka börjat låta, bad jag den minsta dottern att flytta på gardinen så jag kunde se om jag missat ställa min klocka - då var det LJUST ute! Jag gnuggade ögonen och blinkade några gånger....klockan var inte 6.23 utan 8.23!! Skolan börjar 8.15 och dagis äter frukost kl 08.00.

SHIT! Vi har försovit oss!

Vi måste verkligen skynda och klä på oss och äta lite. Det blev ändå en bra morgon och barnen lämnades på skolan kl 09.00  - Vi slog verkligen morgonrekord! Jag gick och småmyste åt detta tokiga läsfel på klockan under hela dagen.

Det blev verkligen en kortdag då jag hämtade barnen efter lunch.
Personalen jag mötte bara skrattade och log och önskade en trevlig helg, så vi kunde sova ut...

SOV GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback