2008 innehöll också detta...

Peter påbörjade sin andra omgång Svensk Klassiker med Vasaloppet på 8.45, fortsatte därefter som draglok på Vättern Runt för att en stor klunga skulle komma under 10 timmar och lyckades givetvis klara detta med god mariginal (9.29). I mitten av juli fyllde han chevan och körde mot Gundes hemtrakter för att plaska 3km i Vansbrosimningen - vilket givetvis var en barnlek för en gammal långdistansare i simning.

På höstkanten avslutades Klassikern med ett Lidingölopp i vackert väder, men med ömma fötter, vader och knän - men efter drygt 3,5 timme var den andra omgången avklarad. Med lite tjurighet, en stark vilja och ett enormt psyke var väl detta en baggis???

Vi går fortfarande och nynnar på "Peter Johansson, kan du svara oss, hur du gjorde dom alla loppen som alla drömmer om, ohhhh Pppppppeter Johansson! (Sången till Peter från bröllopet - melodi Michelangelo)



När man stänger en dörr, öppnas en annan.

Efter många år som fastanställd men de sista åren med tillfälliga jobb på IKEA, bestämde Malin sig för att starta eget - och vilken resa!

Just nu slår jag besöksrekord i webbshopen på www.tjusigt.nu varje dag, och det är verkligen häftigt. Det är skönt att slippa oroa sig för om man ska bli uppsagd, eller inte, nu är det bara JAG själv som kan påverka min situation, och jag har verkligen fullt upp att göra. Idéerna bara sprutar ur öronen, och det är svårt att hiinna med allt man vill.

Efter en hellyckad Må-bra mässa i Oktober, kändes det kanonskönt att äntligen ha visat upp sig för Älmhultsborna och det var bara positiva kommentarer jag fick till mig på mässan. Det gav mersmak, och efter ytterligare en mässa öppnades huset upp och blev för en dag en tjusig butik, med kundtillströmning under tre kvällstimmar och med nya kunder som hittade till "tjusigt".
Det blev också en succé, och under december månad var "hembutiken" öppen under flera tillfällen. Mången lärare fick julpresenter från tjusigt...
I och med detta, och känslan att träffa sina kunder irl, smids det nu nya planer på hur verksamheten ska utvecklas, och bara den som lever får se!

Tack vare gamla vänner som finns där, även om man inte nödvändigtvis pratar med varandra varje vecka - så när man behöver hjälp, så står de där med öppna famnen! Härligt.

Nu ser vi fram emot ett ännu bättre 2009. IKEA räknar visst med 5 år innan man kan börja tjäna pengar på ett nytt varuhus. Nu är det bara fyra år kvar.

bild: eget kollage av egna bilder.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan!



Jag såg att du också verkar vara nystartad, precis som jag och min sambo med vår webbutik. Ville bara säga att jag tycker du säljer jättefina saker, gillade särskilt de söta "ord-tavlorna"!



Önskar dig ett gott nytt försäljningsår :)



Mvh

Susanne

www.artissima.se

2009-01-03 @ 17:54:17
URL: http://www.artissima.se
Postat av: Malin

Tackar för det! Lycka till ni också!

2009-01-04 @ 09:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback