Skolans bibliotek

Jag är sedan i höstas med i skolans föräldraförening. Det känns meningsfullt och roligt att vara delaktig.
Vid senaste mötet delade vi upp oss i olika projektgrupper, och däribland en innemiljö där jag är med.

Vi har nu fått ett uppdrag att fräscha upp skolans bibliotek, med gardiner, ny soffklädsel och lite kuddar och textiltavlor.
Jag har gjort några kollage för att visa eleverna och bibliotikarien vilka textilier som kan bli bra ihop.
Vi måste dock ta hänsyn till väggfärgerna, men det finns ju möjlighet att hitta något som passar bra ändå.

I första rummet finns en röd fondvägg.....


De befintliga KARLSTAD-sofforna behöver nya överdrag, tex Dillne eller Bodarp
Kuddar och textilier av Fredrika, Hjördis eller Gunvor.
Vad tycker ni??





Alternativt sofföverdrag i Svart/vitt och textilier av Gunilla, Hjördis eller Fredrika.



I största rummet är väggarna ljusgula, och barnen själva gillar Hedvig blomma (det gör jag också),
men Hjördis skulle också vara fint.



I en korridor finns en grön fondvägg i slutet, där skulle det passa bra med
lite färgklad textil som dämpar lite..
Ska kolla upp den gröna väggfärgen bättre.

Eget kollage med bilder från www.ikea.se

Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Vilket roligt uppdrag! Hoppas du visar resultatet sen. Kram Sandra

Postat av: Duracellmamman

Kul grej!! Behövs ofta lite förnyelser i de här miljöerna!! Jag hade kört på det nedersta alternativet, känns riktigt kreativt, samtidigt som det inger lugn.



Passar på i den miljön!



Kramis!

2009-02-07 @ 16:35:11
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Malin

Glömde att ta med kameran vid första besöket, men tänkte göra ett före-efter kollage. Jag kommer att visa det senare..

Jag tycker också det är en kul grej, och det känns extra kul att eleverna är med i processen.

2009-02-07 @ 17:17:24
Postat av: Maria

Har precis införskaffat det gröna från IKEA, superfint! Tycker också väldigt mycket om det blommiga men det passar inte så bra hemma hos mig.

2009-02-08 @ 20:53:54
URL: http://inneoute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback