Silverring

Nu har jag gjort klart min första egna ring i Silversmide - kursen.
Jag är jättenöjd. Den blev väl jättefin.
Egen design och eget hantverk med såga, falsa, banka, lödda, såga, värma, polera, värma, polera, mm.
Jag har också börjat på örstift i samma stil - kommer att bli helläckert!



bild: malin/tjusigt


Bokstaven C är nu ytterligare polerad och överlämnad till svägerskan på riktigt. Jag tyckte den blev superbra!

Tänk er att jag gjort egna silversmycken, som jag drömt om länge - jag drömmer ännu mer nu, om nya modeller, som kanske kan skapas i silversmedjan framöver.

Idag träffade jag på en tjej som hade en väldigt läcker ring i helt annan stil. Kanske jag kan göra en egen design med den ringen i bakhuvudet.
Vi får väl se. Jag har många saker på gång i smedjan.

Vi träffas under tre timmar på tisdagskvällarna, vi är en brokig blandning med 10 olika personligheter. Kvinnor, män, pensionärer, unga, erfana, nybörjare. Vi har massor att lära av varandra. Det känns kanon!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tusen tack för bokstaven C, den var verkligen jättefin :)

Ringen på bilden var oxå jättefin.



Kram

2009-02-04 @ 20:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback