Lördagskväll hos oss

Nu är vi laddade inför lördagskvällen....

Nyinköpta tulpaner för idag  - 30 tulpaner för 99kr hos lokala interflora-butiken. Hoppas de står sig mycket längre än de man köper på MAXI. Jag jobbade i en blomsteraffär för ca 15 år sedan och då pratade vi alltid om att man alltid skulle handla sina blommor i en RIKTIG blomsteraffär istället för i matbutiken. Jag har väl kommit ifrån det lite....

Brasan brinner för fullt - glasrutorna är putsade.
Jag fick ett tips av min moster häromdagen. Hon putsar glasrutorna till sin brasa med hushållspapper/tidningspapper, morgonen efter hon eldat, då är rutorna kalla. Det mesta får hon väck med bara papper, och det som inte går väck tar hon bort med fuktat papper som hon doppat i askan, och sedan putsar rutorna. - det funkade också hemma hos oss idag. Kanon, då slipper jag använda ugnsrengöring som jag gjort tidigare.

Godisskålen är laddad.
Blandgodis i en klar Marimekkoskål, det fanns inte plats för allt i skålen, men vi har en påse som vi fyller på ifrån, en gång i timman..... hoppas det räcker hela Wild Kids och Melodifestivalen.



Eget kollage med privata bilder








Kommentarer
Postat av: Maria

Med sådana förberedelser kan man inte misslyckas!

Postat av: Malin

Nej, det blev faktiskt en hellyckad kväll, trots att jag var själv hemma med fyra! barn.

2009-02-08 @ 23:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback