Egna ljuslyktor

Under helgen har jag roat mig med att göra ljuslyktor, och tvålar.
Blev inspirerad av
Martha Stewart att göra tvålar och stansa in bokstäver.
När jag senare på dagen fick besök i min butik, och berättade om mina tvålar, hände något som ofta händer då man pratar med "likasinnade" som har hela hjärnan full med pyssel och hantverk.
Tjejen som var på besök brukar gjuta i betong, och när hon såg mina tvålar, sa hon att så kan man säkert göra i betong också. Jag spann vidare på det och visste att jag hade lite gips hemma.....Voilá!
Två ljuslyktor gjutna i gips med instansade bokstäver
På den runda står det Carpe Diem - Fånga dagen
och på den fyrkantiga står det Må du i ditt liv alltid ha plats för en vän till.
Tvålarna är stansade med Love, Tvål



bild: privat av gjutna tvål och ljuslyktor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback