Summering



Året som gått har varit en riktig berg-och-dalbana för mig.  Jag gillar inte att åka karuseller på nöjesfält, men i livet har man ibland inte gjort valet själv...


 började med att affärerna gick bra, jag var mycket nöjd över de "öppet hus" jag haft med försäljning av mitt webbshop-sortiment hemma. Jag fick in stora ordrar via webbshopen, men tyvärr var det skojjare som inte tänkte betala för de tjusiga varor jag omsorgsfullt packade till dem. Jag har inte fått en krona från dem än. Inkassobolaget som hjälper mig att få in pengarna har inte heller lyckats. TYVÄRR.

Helgen i Stockholm och Formex-mässan blev inte riktigt den inspirationsresa jag hoppats på eftersom jag inte hade möjlighet att lägga ordrar i den omfattning jag hoppats på. Men sällskapet var trevligt, och vi hittade till slut ett kanonbra boende; STF Gärdet - rekommenderas varmt om man framförallt ska besöka Stockholm med barn. Bara att släppa ut dem på Gärdet så de får springa av sig. Utomhuspoolen ligger precis intill.


 är som vanligt en kort månad, men känns lång och mörk innan ljuset visar sig på eftermiddagstimmarna. Jag hade förmånen att börja på Silversmideskurs, och det var riktigt roligt. Fritt, lärorikt och en break från det vanliga - precis som en kvällskurs ska vara. Jag vill ha en egen silversmedja!
Jag gjorde ringar, örhängen, namnbrickor i olika former, och blev jättenöjd.


 innebär vår första födelsedagsmånad här i familjen, yngsta dottern fyllde 5! Tänk vad stor man är då.

I och med de motgångar som jag mötte i början av året, började jag tänka annorlunda och hitta nya vägar i min verksamhet. Det kreativa i mig sprudlade och jag hittade nya produkter jag tillverkat själv, i textil, betong och grafiskt. Bland annat hittade jag ett bra mönster att sy väskor av, och jag sydde de vändbara, med olika tyger på in och utsida, med långa axelband. De bitar som "blev över" sydde jag sedan små sminkväskor av, och de har verkligen blivit poppis, speciellt de prickiga sydda i vaxdukstyg med färgglad dragkedja.


 är härlig och då börjar våren titta fram. Mannen tar fram racern och börjar cykla mycket ute inför Vättern Runt.

Mitt kreativa driv gjorde att jag påbörjade en utbildning i Grafisk Formgivining, jag hade blivit så inspirerad av flrea bloggare som gör så fina grafiska illustrationer, och jag ville få en ny utbildning. Jag fick möjlighet att lära mig mera om Photoshop, Illustrator och InDesign.

 Jag påbörjade ytterligare en kurs i Silversmide och fann där en vän som jag kände skulle kunna komplettera mig i min verksamhet och vi påbörjade ett samarbete.
Vi gjöt stora och små saker i betong, samtidigt som vi pratade om vad livet skulle ge...


 är det bästa månaden och den 3e, firade vi 1 årig bröllopsdag. På bröllopet var vårt fordon en tandemcykel till och från kyrkan, och med det i tankarna arrangerade vi en cykelutflykt med aktiviteter längs vägen. Flera av gästerna deltog. Utflykten avslutades på den vackra plats där vi tog våra bröllopsbilder! De underbara sånger som diktats ihop för vår skull fick vi höra igen! Tänk vad mycket tid de lade ner för vår skull.

Sista helgen i Maj stod jag på torget och sålde mina saker från webbshopen. Ett stort steg för mig att gå utanför min trygghetszon och erbjuda mina produkter till försäljning på allmän plats. Det blåste rejält, men många kom och intresserade sig för mina produkter. Kändes skönt efteråt. Min väninna sålde rabarberblad gjutna i betong, och de blev också väldigt uppskattade.


 bjöd först på en 9 årings födelsedag, därefter en vacker traditionell skolavslutning i kyrkan för våra numera två skolbarn!
Vi åkte för andra året med mannen/pappan till Motala för att hejja på och sköta markservicen då han cyklade sitt 9e Vättern Runt. På kvällen arrangerades gemensam prisutdelning och kycklingklubba med potatissallad. Det var ett stort antal tappra cyklister från klubben som cyklat runt sjön (30mil) i regnväder.

Midsommarafton firades med mycket goda vänner vid Valje Camping i Sölvesborg. Vädret var väl ok och vi satt ute och åt sill & nypotatis.

Jag börjar planera för en kvartersloppis i Augusti.


 är den stora semestermånaden, barnen har haft möjlighet att vara långlediga denna sommaren.
Jag stod på byns sommarmarknad i både sol och åska, och sålde många av mina prickiga väskor.
På helgen var jag på en mindre bymarknad i närheten, men det gick inte riktigt lika bra.
Någon vecka senare var det dags för 2dagar i Hästveda med marknad långt in på kvällen. Jag hade väninnor med mig så jag också kunde springa runt på marknaden och göra ev inköp till mig själv. Tänk! Ytterligare en stor sak jag företatt mig.

Vi tillbringade därefter två veckor i husvagnen i Mellbystrand med mormor och morfar och därefter en vecka med mamma och pappa. Det kändes som att komma hem! Jag har tillbringat mina barndoms somrar i Mellby och det var verkligen skönt att komma dit igen. Vi firade två födelsedagar under juli månad, dels min egen och mellandotterns 7årsdag.


månad började på Apelvikens camping i Varberg med traditionsenlig camping med barnens kompisars familj. Det regnade som bara den i början av veckan. Vi åkte till Ullared - precis som många andra. Några dagar senare blev vädret bättre, då tog vi en tur till Liseberg, där barnen fick åka av sig och mammorna såg Sanna, Shirley och Sonia på scen - jättebra. De två sista dagarna var det sol-och badväder vid poolen. Kvällen tillägnades krabbfiske och leta fina stenar. Tyvärr hann vi inte med att gå den vackra strandpromenaden in till Varberg.

fortsättning följer....

nu måste jag förbereda inför kvällens nyårsfirande här hemma.

önskar er alla Ett riktigt Gott Nytt År!



Ps. Klänningen jag beställde från HM har kommit, men den passade tyvärr inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback