Nya året på plats

Det kommer almanackor från olika håll, några betalar man dyrt för, och andra kommer gratis i brevlådan eller från mataffären.

I mina föräldrars kök har, så länge jag kan minnas, hängt en almanacka från ortens ICA-butik. Jag har också en sådan, men inte i köket. Utan på skrivbordet. Jag har en musmatta från GRANIT, där man kan stoppa in bilder eller annat skoj under plastfickan. Det är där jag har min ICA-almanacka. Tyvärr har jag måst klippa bort de fina bilderna för att det ska passa in. Men det är ju almanackan jag vill åt, för att hålla reda på datum, dagar och veckor.

Under decembern 2009 ligger hela 2010 och väntar.




Inget större pyssel, men det känns bra att nästa år är på plats redan.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback