Kreativiteten skapar nya vägar

Jag lever med min kreativitet, hela tiden.

Under senaste tiden har den fått utlopp på ett lite annat sätt. Med en begränsad kassa, kan man inte alltid köpa det man vill, när man vill. Men jag har upptäckt att de fynd man lyckas göra på loppis, second hand eller möbelvaruhusets stora fyndavdelning ger extra lyckorus. Ibland ser man något, köper det och förvandlar det till något helt annat i tankarna och när man kommit hem.

Jag har skapat en ny kategori här på bloggen, som jag kallar Fynd. Här kommer jag att skriva om och i möjligaste mån även visa biler på saker jag fyndat, och jag känner mig extra nöjd med.

Första inlägget kommer att handla om KULLA taklampa.
Jag "eldade" upp vår förra taklampa (KNAPPA) från
IKEA, för någon månad sedan. Sedan dess har vi haft SIRLIG ljuskrona över köksbordet, det är mysigt, men inte så praktiskt om man vill sitta där och jobba, läsa en tidning eller göra läxan.

Har funderat på vilken typ av taklampa jag skulle vilja ha, och har sett att grannen mittemot har en röd KULLA taklampa, och tycker den är stilren och fin. Den är stor, av lackad plåt. Man skulle kunna dekorera den med dekorplast om man vill förändra den efter säsong. Ex hjärtan till Alla hjärtans dag, kycklingar till påsk, och blommor till sommaren, flaggor till födelsedagare, etc.

Så i förra veckan slank jag inom "FYND" och där stod en vit KULLA taklampa ouppackad i kartong, och väntade på mig. Ordinarie pris är 699kr och jag fyndade den för 198kr. Nu hoppas jag att någon vill ge mig den i julklapp, då kommer den att hängas upp över köksbordet efter jul.



De bildkollage som jag kommer att visa här i kategorin FYND har bakgrunden ljust rosa,
så du lätt känner igen dem, om du scrollar i bloggen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback