Fynd & pyssel

I helgen har jag fyndat på second hand, det känns riktigt bra att hitta fina saker till en billigare peng.

Den hängande ljuskronan hittade jag för under 50-lappen, svärmor har en nästan lika dan och jag har kollat in den några år. I somras hittade jag en liknande variant för levande ljus, men har inte hittat rätt plats för den i mitt hem, eftersom det inte funkar att ha den i mina djupa fönsterkarmar. Gardinen är sydd av bredrandiga SOFIA i nya mörkröda varianten.

Den stående ljusstaken i nästan samma stil hittade jag på ett bord där julsakerna såldes för halva priset - det blev då ett riktigt fynd! Den lyser upp fint på vårt matbord, den är dock fotad i köksfönstret, för att den skulle synas bättre.



Medan jag satt i TV-soffan i fredagskväll och lyssnade på första avsnittet av På spåret, och Idol, passade jag på att pyssla lite med vinlyfolie. Jag satte det på MALM-byrå som vi har i vardagsrummet. Ett statement som jag har fastnat för detta året
GOD JUL i år igen....


I förrgår hittade jag billiga hyacinter på IKEA, endast 9kr styck, tyvärr var de slut igår!
Jag har satt dem i en ljusstake för 4 ljus (värmeljus eller vanliga) men vänt upp och ner på ljusstaken och använt den ihåliga bottnen. Fyllt upp med sand och tryckt ner 4 adventshyacinter och dekorerat med mossa, blåbärsris och pärlor Tjusigt va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback