För kallt för riktiga snöbollar

Idag har det varit kallt. riktigt kallt. Vi hade -12 på morgonen, då jag steg upp. Snabbt som ögat gjorde jag en brasa som värmde upp i vardagsrummet.

När barnen stigit upp lite senare, bar det iväg till pulkabacken. Härligt, även om det var lite bistert om kinderna. Vi konstaterade att det var för kallt för att göra snöbollar, men perfekt att åka pulka.

Nu har det nog blivit lite mildare, för nu snöar det stora flingor här utanför fönstret. Vi gillar det i massor.

Förra året gjorde jag en snöbollskrans till ytterdörren. Jag har den på insidan för att den ska hålla bättre.
Kransen är gjord av en syrolitring, som jag sedan klistrat fast vita vaddkulor i olika storlekar på. Först satte jag lite lim på en halv tandpetare, in med den i hålet på vaddkulan och stick spetsen på tandpetaren in i styrolitringen. I år har jag också sprayat med lite snöspray på den, för att det ska se ut som nysnö...



Faktiskt inte alls tokigt att ha den mitt i det runda fönstret på ytterdörren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback