Trädgårdsrenovering

I helgen har vi haft så fantastiskt skönt väder, och nästan inga vindar alls.
Utemöblerna har kommit på plats, och jag har påbörjat mitt projekt "trädgårdsrenovering"

Många är vi som arbetat med husrenovering, men jag har inte läst så mycket om trädgårdsrenoveringar.
Det är drygt 10 år sedan vi renoverade huset totalt och därpå behövdes ju också trädgården ses över. Vi anlade nya land, gångar, uteplatser och kullerstensytor i en härlig mix. Nu har kullerstensytorna nästan
blivit överväxta av mossa och annat ogräs och jag kände att det var dags att lägga om dem.

Alla barnen hjälpte till att plocka bort stenarna  - det var nästan slagsmål om verktygen.... och det var gjort på väldigt kort tid. Därefter återstod tvätta, rensa bort ogräs innan det var dags att lägga tillbaka dem igen. Men nu ligger de åter på plats, i början av gången in mot huset.

Många grannar har hejjat på mig när jag legat på knä och pusslat, och några har stannat till och pratat lite, och undrat vad jag hade där tidigare....-samma stenar, de är bara tvättade och ditlagda igen. Många blev nog lite förvånade att de inte sett dem där under mossa/ogräs.

Nu ska det bara fyllas på med nytt stenmjöl i mellan stenarna!





Kommentarer
Postat av: Frida

Vad fint det ser ut att bli!

Postat av: Malin

Ja, jag är mycket nöjd, nu är det bara att gå på nästa bit... men det är så skönt att vara ute i det fina vädret!

2009-04-13 @ 08:26:14
Postat av: Caroline

Fint! =)

2009-04-13 @ 17:03:04
URL: http://lovdesign.blogg.se/
Postat av: Lallis

Ja, helgen har ju varit ljuvlig:)

Ha en fin kväll.

Kram Lallis

2009-04-13 @ 20:39:43
URL: http://knasigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback