Sommar?

Har det redan blivit sommar, trots att det bara är första helgen i april??
Visst hade jag mått väl av att sitta i en go solstol och läsa tidningar en sådan där dag men....(får ta det nästa gång)

Lördagen ägnades åt
+ sy väskor
+ lyssna på Ring så spelar vi
+ att tvätta, och hänga ut i friska luften,
+ putsa fönster på bottenvåningen,
+ spela ett parti badminton med äldsta dottern
+ cykla en liten runda med yngsta dottern som provade storasysters cykel
+ plocka undan allt ovesäntligt i hallen
+ rensa på köksbänk, -bord, -soffa
+ vinka av man och mellandottern för en lastbilstur till Västerås (de kom hem igen på söndagen)
+ plocka undan i vardagsrummet
+ Me & I visning här hemma - vår+sommarkollektionen (synd att det blev sånt bortfall av gäster...men vi hade i alla fall trevligt vi som var här - inte sant)
+ vinka av yngsta dottern som skulle sova över hos lillkusinen
+ beställa kebab
+ hämta ett paket med litteratur till min kurs i Grafisk formgivning
+ cykla och hämta kebab tillsammans med äldsta dottern
+ mys i soffan med dottern som var kvar hemma
......kebab...godis...wild kids....babben &co.....sängen










bild: saxat från
www.svt.se

Ibland tycker man att dagarna bara rullar på och man inte hinner med så mycket, men ibland är det skönt
att göra ett dagsbokslut, och klappa sig själv på axeln - det är då lättare att förstå vad tiden tar vägen.

På söndagen åkte jag och äldsta dottern iväg på orientering, och jag "skuggade" henne på hennes första orienteringsbana! Det gick kanonbra och hon kom före sin kompis i resultatlistan .- Jag har aldrig varit bättre än E! var hennes kommentar. HÄRLIGT!
Vi jobbar med självförtroende - självkänsla, och denna dagen klättrade hon flera steg på stegen. Vi kommer säkert att synas i skogen fler gånger framöver i vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback