Snabba Kladdkakan

Var nyss på besök hos Kitchenbloom, och hon lägger ofta ut fina bilder i samband med sina smaskiga recept.
Jag gör min variant...

Här kommer receptet på snabba kladdkakan - gjord i micron i en silikonform på ca 5 minuter.

Smält 100gr smör i micron
Knäck i 2 ägg i det smälta smöret.

Medan smöret smälts blandar du
2dl vetemjöl
3dl strösocker
4msk kakao
1msk vaniljsocker
i en annan skål.

Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt därefter smör+ägg.
Blanda med en slev till allt blir en härlig smet.
Bred ut i den runda silikonformen.

In i micron, full effekt, ca 5 minuter
Under tiden - slicka sleven!

Låt kakan stå och svalna lite på ett galler innan servering.
Obs! Har du liiite för lite smör, blir kakan hård efter en kort stund,
så se till att den blir uppäten ganska snart.

Perfekt att bjuda på när du får oväntat besök, eller till och med fixa enkelt på campingen.
-Bara du har tillgång till micro-

Som gammal Tupperwareförsäljare använder jag givetvis deras silikonform.



blid: jag lyckades fota en liten smula... (privat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback