Öronen sitter kvar

Idag har jag och äldsta dottern varit hos öronläkaren i stan - igen. Det är nog 5e eller 6e gången sedan skolstarten.

Efter liiiite för mycket badande i Hälleviksbadets pool i somras, drabbades hon av infektion i främst det vänstra örat. Hon haft rör i båda öronen i ca 2,5 år och tack vare det rann det bara ut gojs, och hon hade jätteont. Hon har ätit tre omgångar penicillin och haft två olika sorters droppar som droppats i örat mest hela tiden. Stackaren.
 
Idag var vi där för en kontroll och för att se om allt såg bra ut . Förra veckan kom blod ur det andra (friska) örat, och när doktorn skulle rensa där fick han bort det röret, och nu har hon inte rör kvar i något av öronen. Hoppas att allt blir bra nu, och att hon slipper mer besvär. Vi fick i alla fall besked att vi kan sluta med dropparna. Peppar, peppar. Återbesök om tre månader.

Jag lovade henne att hon skulle få ett par halvstora öronringar som hon önskat sig, men vi hittade inte det, istället blev det ett jättefint dopsmycke till min brorsdotter, som ska döpas på lördag - jag visar gärna bild på det senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback