Allt i rosa

Just nu skulle jag vilja ha allt i rosa - tänk rosa bandet och bröstcancer....

I går berättade barnens körledare i att hon är sjuk, och kommer inte att vara deras underbara inspiratör en tid framöver.
Alla föräldrar satt frågande en halv minut - sedan berättade hon att hon fått veta att hon hade fått cancer i sitt ena bröst och skulle opereras nästa vecka.
Inte Mia, det är inte sant. Människan som sprider sådan glädje med att bara vara den hon är  - både för barnen och föräldrarna.
Jag har mina rosa byxor på mig, och jag ska tvätta främst rosa kläder i första hand, och alla ska bära rosa på söndag då barnen ska sjunga i kyrkan - för Mias skull.
Tårarna bränner innanför ögonlocken, jag blir lätt ledsen, men jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska gå bra för henne. Men i ärlighetens namn kommer det inte att kännas lika lätt och inspirerande att bege sig till körövningarna när Mia inte är där.


bild: privat

Vi kommer inte bara att bära rosa kläder - jag har till och med köpt en rosa-bandet disktrasa!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Visst är det tragiskt, men jag hoppas verkligen att hon blir frisk snart!

Postat av: malin

Ja, jag hoppas att det inte hunnit spridas... och att hon klarar det här bra.

2008-10-14 @ 22:20:23
Postat av: natta

Oh sånna vill ja ha :D

2008-10-21 @ 22:41:46
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback