nya soffbord

Jag har nog berättat tidigare om hur nöjd jag är med vår nya KARLSTAD-soffa som är hopbyggd av en tvåa och två schäslonger. Vi har nu mörkgrå, nästan svart tygklädsel på schäslongen och svart skinn på tvåsitssoffan, men de sitter tight ihop. Det är jättebra!

Vårt gamla JUSSI soffbord, var för långt, och man kom knappast in förbi det när man skulle sätta sig i soffan. Jag har funderat på om vi kanske skulle ha ett runt soffbord....men tillsvidare....såg jag igår på IKEA att de små LACK-borden nu kostar 49kr - skitbilligt! Idag när jag var inne en sväng för att köpa ramar passade jag också på att köpa två JUL-röda soffbord, och blev inspirerad hur de staplat dem på varuhuset.
Det är nu lätt att komma in i soffan, och hur enkelt som helst att fixa ett större bord, när man behöver det.
För att inte skava bordsskivan på det undre bordet har jag lagt ett PRICK underlägg från www.tjusigt.nu



bild: privat

På bilden ser man vår KARLSTAD-soffa, ett grått fårskinn och 3 kuddar med olika tyger från IKEA.
Mattan är en ljusbrun/beige variant av HAMPEN, som aldrig varit ute på varuhusen. De två röda
LACK-borden och PRICK underlägg. På bordet ett STOCKHOLM-fat som vi fick i bröllopspresent i våras - se vilka härliga skuggmönster det blev på bordet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback