Nu är de på gång

...gardinerna alltså, i det blommiga FREDRIKA-tyget.
Efter en härligt solig lördag, då jag började dagen med att sätta äldsta dottern i arbete att putsa fönster, och jag som vanligt fick ta över, fortsatte jag på söndagen i regn (men dock plusgrader) att putsa färdigt alla fönster på bottenvåningen, det kändes så skönt.
Köket blev också lite lite påskpyntat, och vi bjöd in barnens kompisar med familj till en trevlig samvaro till kvällen och melodifestivalens andra chansen.

På söndagen klippte jag längderna och fållade dem i långsidorna, nu ska de baras klippas jämna i ovankant och nedankant. Jag tänkte sedan att jag skulle sätta upp dem med trälist och krokar för att göra dem till enkla "rullgardiner". Hoppas jag hinner klart det denna veckan.

Planerna för denna veckan är ganska noga planerade. Idag har tvättberget från tvättstugan förflyttats från tvättstugan och sorterats in i rätt garderob - garderoberna blev nästan sprängfyllda. Inför skidresan ska jag handla och göra måltider att ta med så vi slipper stå vid spisen då vi är slutkörda efter förhoppningsvis, allt skidåkande.
På fredag ska vi åka och kolla på kläder till P, hoppas vi hittar det vi söker.
Förutom detta ska jag också åka till kursen fram och tillbaka varje dag - skönt att man i alla fall kan sova på tåget.

Har idag varit på en liten jobbintervju! Fick i slutet av förra veckan ett samtal om att ett stort möbelföretag på orten behövde mina tjänster .... jättekul, men det blir liten konflikt då jag mest fokuserar på att starta mitt eget just nu.
Kanske går det att kombinera?? Jag återkommer i frågan.

Saknar många av mina gamla jobbarkompisar!
Kram


Kommentarer
Postat av: Liselotte och Eva

Hej Malin!
Det låter spännande med ditt nya liv......Vill höra mera...
Har det lugnt just nu
så vi gick in och kollade på din blogg för att se hur du har det. Vill säga att vi saknar dej också.

Ha det så gott
Kram Liselotte och Eva

2008-04-01 @ 10:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback