Hemmavecka

Efter en härlig vecka på Öland med goda vänner, och blandat väder är vi nu på hemmaplan igen, hela familjen. Pappan jobbar denna veckan, men barnen och jag tänkte åka och besöka vänner i deras sommarstuga i Åhus. Innan jag skulle packa ihop våra saker ringde jag för att kolla att det verkligen var ok att vi kom ett par dagar och hälsade på..... då svarar mamman i andra familjen att de är i Kroatien!! - Kul för dem!

Jag och barnen tog istället en cykeltur till min bror och hans familj. De har ju en liten tjej på knappt en månad och en trädgård som ska fixas iordning. Barnen var mest intresserade av lilla Agnes och ville prova de små tygskor vi köpt till henne, och därefter hålla henne en liten stund. Vi tog oxå en liten tur med barnvagnen runt kvarteret.
Min bror och pappa funderade på hur plattorna runt huset ska läggas, vilket falll, var brytpunkten ska vara osv... Det är inte alltid till fördel att få börja från början att anlägga en trädgård.

Får se vad vi hittar på resten av denna veckan, det ska ju bli kalasväder. Blev lite inspirerad av
fixaodona - kanske blir det en tur till Ullared - det borde inte vara så mycket folk där om det blir fint väder. Vi har vänner som campar i Varberg med sin sommarstuga (husvagnen är 7.20m lång), och kanske kan vi hälsa på dem där.

Vi diskuterar här hemma om vi ska satsa på ett nytt förtält till husvagnen - eller lägga pengarna på en inbyggnadsdel till vår IKEA KARLSTAD skinnsoffa.


1. Förtältet kommer att användas max 6 veckor till i sommar och ett antal veckor nästa sommar.
2. Soffan kommer att användas hela hösten/vintern/våren osv...

visst, vi är i behov av ett nytt förtält, men det känns inte som att vi har pengar till båda nu.









bild: www.ikea.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback