God fortsättning

Nu är det nog nära att julgranen åker ut från vardagsrummet, för trots att vi nu för första gången har en kungsgran som INTE skulle barra, barrar den som vilken annan gran som helst.... kanske för att den rasade häromdagen.
Men innan den åker ut vill jag ju också visa några av mina julsaker från vardagsrummet.
Tidigare har ni sett från
köket, och där är fortfarande julrött och fint.



bilder: privata från egna hemmet

vänster: Våra Jie-tomtar på LACK-hyllan, och en bonad från VILLAGE/Serholt som jag köpt för flera år sedan, men jag tycker fortfarande att den är jättefin.
höger: CULT designs småtomtar i olika positioner, en klar MARIMEKKOskål med några valnötter i, samt höga, vackra stilrena ljusstakar i klarglas och rött i olika storlekar med näst intill utbrända självsläckande ljus. I bakgrunden ser man en "stjärngardin" från IKEA, och en egenpysslad tomteflicka med material från panduro.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Barrande granar är aldrig kul, de förgjordade barren förföljer en ända till midsommar. Därför har vi vår egenhuggna vanliga gran på vår inglasade altan, så smidigt behöver inte ens vattna. Förvisso försvinner grandoften men det får man ta igen med hyacinterna.

2008-12-28 @ 15:25:56
Postat av: Malin

Jo, du har väl rätt, men jag föredrar nog ändå lite barr och med granen i vardagsrummet...

2008-12-29 @ 08:56:01
Postat av: tina

Hej hej!

En annan är tillbaka till jobbet igen...men i och för sig bara två dagar mebn ändå-segt att stiga upp!!Våran gran barra den oxå-samma problem som ni.God fortsättning...kram Tina

2008-12-29 @ 10:57:21
Postat av: malin

Tina : Skönt att komma upp, du ser nog mer av dagen än vissa som är lediga....barnen steg idag upp vid 11 - och de brukar inte sova så länge... jag inventerar så jag jobbar också! - och skickar paket!

2008-12-29 @ 13:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback