Semesterbilder

Jag tänkte att jag skulle ge bort någon liten present till barnens favoritkompisar och deras familj, och kom på att göra ett spel till dem.
Vi var på husvagnssemester tillsammans i Danmark i somras, och de har bett att få ta del av mina bilder.
Barnen träffades i helgen och hade jätteroligt, vi spelade Max lotto och då kom jag på idén att göra ett semesterspel till dem.

Så här gjorde jag:
Plockade ut 16 bilder som jag sedan gjorde om i photoshop till storlek 6x6cm.
Därefter monterade jag in dem i InDesign på en spelplan om 4 bilder. Totalt hade jag 4 spelplaner som fick olika färg på ramen runt. De 16 bilder jag plockat ut monterade jag sedan in en och en på ett nytt papper. Då var spelplanerna och korten färdiga.
De printades ut på färgskrivaren (dock inte bästa kvalitet) och renklipptes, sedan laminerades de för att bli hållbara och lite styvare.
Klipp ut och det är dags att börja spela. 
Vik en snygg kartong, eller lägg i ett tjusigt kuvert och det blir en kanonbra present.
Om man gör dubbla spelkort kan man även spela memory...

semesterspel

Privat bild

De egna barnen provspelade i går kväll och blev helförtjusta, jag var bara tvugnen att göra en extra omgång till oss själva!
Nästa år blir det ett nytt spel!!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vilken smart idé! Den ska jag nog "sno". :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback