IKEA fynd - ny butik bredvid nya varuhuset

På skärtorsdagen var det premiär på IKEAs nya fyndbutik som ligger alldeles bredvid det nya varuhuset vid väg 23.

Jag gjorde mitt premiärbesök på långfredagen, då det var något lugnare och ingen lång kö för att komma in.

Man kunde fynda både små saker och friar möbler. Jag har hört från en säker källa att det finns mycket sparat, som kommer att säljas till starkt reducerade priser. De varor jag stötte på var nedsatta till minst halva priset.

Ett av öppnings-erbjudandena var att man fick packs en kasse full med porslin för 49kr. Jag packade i 3 stora SMARTA skålar och 10 vardera av de stora och mellanstora tallrikarna som ser ut dom ett löv, har glömt vad de heter nu.
Dessutom hittade jag en kruka som jag behövde komplettera med och 10 nya vardagstallrikar i samma modell som vi redan har, bra att komplettera med och perfekt till storkalas.
Jag fyndade också ett par gardinlängder som heter MALIN för 25kr/st. De är nu redan uppsatta i sovrummet.

Jag lär återkomma dit igen.... Är också på jakt efter garderober och säng till ena dottern.


Kommentarer
Postat av: Malin - tjusigt

"Friar möbler" vet jag inte vad är? Jag menade stora möbler!

2013-03-30 @ 08:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback