boktips för mental träning

Mental träning kan jämföras med fysisk träning på många sätt, först och främst är det en färskvara.
Det är nyttigt att träna lite extra för att ha i beredskap om/när det krisar till sig så man är förberedd. Jag tycker det är riktigt intressant vad som händer med kroppen och knoppen när man gör nya saker, som man inte brukar eller är van vid.

För några år sedan lyssnade jag på
Mia Törnblom, strax efter att hon släppt boken Självkänsla NU. Vilket energiknippe, och vilken entusiasm, verkligen en riktig förebild om hur man från att varit riktigt nere till att vända på sina tankar och utvecklas till något helt nytt. Boken läste jag strax efter föreläsningen.

Susanne Pettersson är en tjej från mina hemtrakter i norra skåne, men jag hade inte hört talas om henne förrän jag lyssnade på hennes föreläsning något år efter jag hört Mia Törnblom. Susanne var också helt fantastisk, inte lika sprudlande som Mia, men hade mycket att dela med sig av och det var lätt att ta till sig.

Sanna Ehdin, och Olof Rhölander har jag stött på tidigare men inte läst något av eller lyssnat på, men jag kanske klickar hem en e-bok från Adlibris för att testa något nytt och stärka mig under 2012.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback