Nya marina färger på servisen Trivsam

Ännu en ny servis från IKEA som redan syns på varuhusen är TRIVSAM, och du hittar skålar, assietter, tallrikar, uppläggningsfat-  och skålar samt såskanna i glaserat stengods.
Nya fräscha färger på servisen TRIVSAM är vitt och blått. Som trogen IKEA-besökare känner man igen formen för tidigare har servisen funnits i senapsgult och mossgrönt.
Servisen är lantlig och rejäl med en känsla av shabby chic med tanke på de "slitna" kanterna.


Bild:kollage skapat av tjusigt av produktbilder från www.ikea.se
(proportionerna är inte helt korrekta)


Designerns tankar
"Inspirationen till serien TRIVSAM hämtade jag från det provencalska köket med sitt lerfärgade gods, tjocka glasyrer och lockande dofter av lavendel, timjan och vitlök. Men samtidigt som jag har utgått från traditionen och använt historiska former har jag gett servisen moderna funktioner. Om jag skulle önska något är det att TRIVSAM ska väcka lusten hos människor att njuta av smakfulla, vackra och soldränkta måltider tillsammans med goda vänner."
Designer Jon Eliason om TRIVSAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback