Nostalgi

Jag läser en utbildning på Yrkeshögskola med inriktning mot inredning och försäljning och vi har läst en del litteratur om inredningens bakgrund, och där stötte vi på ordet nostalgi.

Nostalgi innebär att man längtar tillbaka till en känsla man haft,och där man vill återskapa den miljö som var runt omkring en viss sak eller möbel. Ex när jag var barn kändes det lätt att leva, och en speciell sak som jag tänker på ibland är en speciell "svart kakburk med röda blommor på" med hembakta mandelskorpor .... Nästan så jag känner doften bara jag tänker på hur burken ser ut.
Jag skulle gärna köpa en sån kakburk om jag hittade den på loppis fram i vår/sommar, och kanske skulle det då kännas lättare att leva...?





Det är den svarta burken som jag hittade på www.auction2000.se, som jag syftar på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback