Forsla - serveringsfat på IKEA

Jag såg dem på varuhuset idag, de är jättefina, härligt lantliga med skiftningar i glasyren och varje tallrik är unik, något "skev" och handgjord. De finns i gammelrosa och ljusblått. Passar finfint till sommarmaten och redan nu om man vill ha lite vår/sommar-feeling i "milda pasteller" till dukningen. Detta är en av IKEAs nytillskott detta år, och som just är uppackad i varuhusen.



Designerns tankar "När jag skapade serien FORSLA ville jag göra en rustik liten familj med tallrik, serveringsfat och skålar. Inspirationen kom från äldre serviser och jag gav därför FORSLA en tydlig hantverkskänsla i både form och färg. På det stora fatet ser jag framför mig en läcker sallad eller härlig Bolognese, i den lilla skålen kanske oliver eller en god sås. Oavsett vad som serveras är det viktiga för mig att serien inspirerar till att duka och lägga upp maten på ett vackert sätt."
Designer Ebba Strandmark om FORSLA


Kommentarer
Postat av: Helena, Craft and Creativity

Snygga! Jag tror bestämt att jag ska lägga vantarna på några skålar vid nästa Ikea-besök... tack för tipset! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback