Finservis SKYN på IKEA

Jag fortsätter att visa serviser från IKEA, vid höstens frilansuppdrag var jag mitt bland dem, både nya och gamla serviser, vita och färgade. Denna servisen, SKYN, fanns på varuhusen redan förra året, och den är lite mer fint förpackad i transparenta plastförpackningar, för att det inte ska finnas risk att de blir skadade på vägen hem.

Du hittar assietter, tallrikar, fat, små uppläggningsskålar och stora uppläggningsskålar i serien, färgen är något creme-vit och blank. Jättefin, om du frågar mig. Jag skulle gärna köpt SKYN som finporslin hem till mig om jag haft plats i skåpen...


Bild:kollage skapat av tjusigt av produktbilder från www.ikea.se

Designerns tankar
"Inspiration till servisen SKYN fick jag främst från materialet. Serien tillverkas i så kallad Fine China som går att göra så tunt att det till och med släpper igenom ljus. Fine China har också en behaglig krämvit färg, samtidigt som det är starkt och hållbart. Jag valde att ge porslinet en böljande form så att det känns levande. Det betyder också att alla kan komponera egna former när de dukar genom att placera seriens delar på olika sätt."
Designer Ehlén Johansson om SKYN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback