Praktisk vedkasse/korg

Vi har en vedkorg av plåt som är snygg, och funkar att bära in ved med, men jag får alltid stora blåmärken på benen och jag tappar alltid några vedträn på vägen in....

I morse var det kallt och veden var tyvärr slut inne. Bara att klä på sig och ut för att hämta mer. Bredvid vedkorgen har jag köpt kassar av armerad plast, som vi sparar tidningar och kartonger i som kommer bra till pass då man ska sätta fyr!
Idag var en av de kassarna nästan tomma, och jag använde den att bära in veden i. Det funkade jättebra!

I fortsättningen kommer jag att hämta ved i en av mina kassar istället.


Min kasse har jag köpt på Lagerhaus, och det finns ju många fina motiv på den här typen av kassar.
Jag som gillar prickigt, har också två i köket där jag sorterar sånt som ska till återvinning.


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Tackar jag dom har mannen gjort till henne :)

Och visst är det skönt att elda nu .

Härlig väska att ta in ved i den ska jag kolla in nästa gång jag besöker staden .

Postat av: Malin - tjusigt

Jag har försökt mig på att såga figurer i mdf - men tyckte det var svårt med de mindre figurerna, inget direkt att hålla i. Det handlar antagligen om övning och till viss del rätt utrustning.

2010-01-07 @ 13:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback