Pärlor pärlor

Jag har länge blivit inspirerad av pärlor, men då främst sötvatten- och glaspärlor, och jag har gjort många halsband & armband i de senaste åren. Men mellan varven kommer också de klassika rörpärlorna fram.
I går kom ena dottern hem och sa att hon och en kompis skulle ha pärlplatte-utställning - jättekul, tyckte jag, ja på söndag ska vi ha det, så vi hinner göra några fler pärlplattor idag....
Själv tycker jag det är så lungande och socialt att sitta och pärla, så jag slog mig ner med dem vid köksbordet och började pärla bokstäver....


bild: Malin / tjusigt


Detta kanske kan bli några tjusiga namnsmycken framöver, eller vad tror ni? Din begynnelsebokstav i en kedja - jag testade på barnen i går, och de blev entusiastiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback