Vaxduk i samma ton - men olika mönster

Jag är praktisk och vill lägga ner så lite tid som möjligt på tvätt och städ - så därför har jag klätt in köksmöblemanget i vaxduk. Det är faktiskt inte så dumt som det låter.

Den prickiga vaxduken på bordet är av mycket bra kvalité och lätt att torka av, samtidigt som den ligger stilla på bordet.
kökssoffan har jag en randig vaxduk, som inte är lika plastig - funkar perfekt att sitta på utan att bli klistrig i baken.
Köksstolarna har en enfärgad linnefärgad vaxduk, som är något klistrigare, men ändå inte så att "baken kokar".
Alla vaxdukarna är köpta på
Stoff och Stil i Malmö.


bild: privat; vaxduk i köket


Kommentarer
Postat av: Sara

Ah, mycket bra idé! Jag skulle behöva sittdynor till våra trädgårdsstolar, vore ju kanon att ha i vaxdukstyg!! Ska fundera vidare... :)

Postat av: Malin - tjusigt

Det kan nog bli tjusigt, men jag är tveksamt om det är skönt att luta sig mot...speciellt om de är solvarma..

2009-06-26 @ 10:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback