Julkänsla

Jag tänkte visa min julkänsla jag har i köket - den är härligt röd, precis som det ska vara, tycker jag.

bild: privat

Översta bilden:
En del av min samling av CULT designs Gracilis krukor, ägg och ljuslykta tillsammans med en bricka med olika ljuslyktor/vaser från kubserien. De små söta fusk-tulpanerna säljs också gemom CULTs återförsäljare.
Ett vackert plåthjärta som jag köpt i en lokal butik för ca 10 år sedan!
Nedersta bilden:
Vaxduken med lussebullmotiv, är inköpt på Hemtex för ca 5 år sedan, och den är fortfarande lika fin och lätt att torka av.
En glasvas med Ilex-kvistar hör julen till.
Eftersom jag är mäkta förtjust i CULT designs produkter har jag även en "adventsljusstake" för värmeljus, men vi tänder alla på en gång.
Givetvis har jag en röd JUL-ljusstake på mitt köksbord, design Kristina Stark och säljes i min webbshop www.tjusigt.nu
Gardinerna kommer från metervara på IKEA och ljusstaken i fönstret är ca 5 år gammal från Åhlens.
Bredvid fönstret hänger en julkortsvepa i filt från min webbshop
www.tjusigt.nu, bara att sticka i julkorten - enkelt och snyggt!


I vanliga fall har jag mer jul även i övriga rum, men tack vare min "hembutik" känner jag att jag måste hålla tillbaka lite - i morgon är sista dagen innan jul då jag har öppet officiellt (17-20). Då kommer jag även att smygstarta lite REA på framförallt julartiklar. 

Därefter kommer jullådorna att öppnas och tomtarna att inta sina vanliga platser...

Kommentarer
Postat av: tina

Hej!Åhh vad mysigt-man får verkligen en julkänsla när man kollar in i erat kök/Kram Tina

2008-12-17 @ 15:58:49
Postat av: malin

tackar för det, jag kommer som sagt att pynta till det lite extra till helgen!

2008-12-17 @ 16:28:44
Postat av: Jessica

Oj så julfint och mysigt du har det!



Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback