Samling

Som liten samlade jag bl a på smurfar, suddgummi och prydnadsfigurer av fina flickor.
De finns inte i mitt hem nu, men istället har jag börjat samla på vaser, skålar och fat av vitt pressglas.

Det började med att jag hittade en söt liten vas i farmors skåp, och därefter har mina ögon letat
efter fler små söta vaser i liknande stil.

Mitt senaste tillskott var skålen på fot som jag hittade på en second hand i grannbyn i helgen.
Etiketten skvallrar om att den kommer från Glimma Glasbruk (en annan grannby).

Längtar lite tills det blir vår så jag kan sätta små blombuketter i vaserna...


bilder: malin

Vaserna står på String-hyllan som också fanns i mina farföräldrars hem. Hyllplanen är av teak,
men jag ska byta ut dem mot några andra som passar bättre i mitt hem. Originalen ska jag spara som de är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback