Hemlagat

Med anledning av det nya året, som ska bli ett av de bästa, har jag och barnen gjort en 2-veckors matsedel. Tanken är att vi bara ska äta hemlagat. Inga färdigköpta köttbullar, klyftpotatis, färdigrätter etc.

I eftermiddag har vi gjort köttbullar på Ernst Kirschsteigers vis, in med dem i ugnen så kan du göra annat samtidigt! De hemlagade blir dessutom godare...



I helgen var jag och tjejerna i Ullared och jag hittade äntligen de tjusiga melaminskålarna igen. I somras köpte jag en liten röd, men nu kunde jag komplettera med större skålar och vispskål med handtag - perfekt att blanda köttbullesmeten i. Jag passade på att köpa både röda och vita skålar - jag gillar dem verkligen jättemycket. Visst är de fina?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback